Keurmerken

INTER-PSY wil dat iedereen die een beroep op onze dienstverlening doet zich goed bejegend, gehoord, begrepen, behandeld en begeleid voelt. Daarom werken wij met een kwaliteitsstatuut. We hebben er een voor Volwassenen en een voor Jeugd. Hierin wordt vastgelegd welke hulp geboden wordt en welke manier. En dat alles binnen een professionele en kwalitatief verantwoorde omgeving.

Consumer Quality index, CQi

Aan het einde van de behandeling wordt iedere patiënt gevraagd om een vragenlijst (Consumer Quality index, CQi) in te vullen. Met deze resultaten proberen wij onze dienstverlening te verbeteren en waar nodig ons beleid aan te passen.

Voor Jeugd gebruiken wij ook de CliëntErvaringsMonitor (CEM) en de Jeugdthermometer.

ISO 9001:2015 certificering

INTER-PSY heeft een ISO 9001:2015 certificering. Hiermee tonen we aan dat de patiënt centraal staat, we intern de zaken goed op orde hebben en dat we voortdurend en systematisch werken aan het verbeteren van het aanbod.

TOEGANKELIJKHEIDSVERKLARING

Niet iedereen kan vanzelfsprekend gebruikmaken van online informatie over gezondheid of digitaal communiceren met zorgverleners. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen die blind, slechtziend, doof of slechthorend zijn, maar ook voor mensen met een motorische of zintuiglijke beperking, laaggeletterdheid, dyslexie of kleurenblindheid.

INTER-PSY wil dat iedereen toegang heeft tot haar online informatie en dienstverlening. Daarom werken we aan digitale toegankelijkheid volgens de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0, niveau AA) en het Tijdelijk Besluit Digitale Toegankelijkheid Overheid. Concreet betekent dit bijvoorbeeld:

  • Optimaliseren van contrasten en leesbaarheid voor slechtzienden;
  • Zorgen dat systemen werken met schermlezers;
  • Eenvoudige taal gebruiken voor laaggeletterden.

ONLINE PLATFORM VOOR PATIËNTEN

INTER-PSY maakt gebruikt van twee online platformen voor patiënten, namelijk: Wellbee cliëntportaal en Therapieland. Voor beide platforms is een toegankelijkheidsverklaring beschikbaar. Wij sporen onze leveranciers aan om voldoende aandacht aan te besteden aan het verder verbeteren en optimaliseren van de digitale toegankelijkheid.

Deze verklaring geldt voor:

  • Wellbee cliëntportaal (van leverancier ‘Tenzinger’)
  • eHealth applicatie (van leverancier ‘Therapieland’)
  • Vragenlijsten portaal (van leverancier ‘MindDistrict’)

Verbeteringen en feedback
We zijn er ons van bewust dat we nog een aantal belangrijke verbeteringen moeten doorvoeren om goed toegankelijk te zijn voor mensen met beperkingen. Tips en feedback hierover zijn van harte welkom. U kunt deze sturen naar kwaliteit@inter-psy.nl

KLACHTEN EN FEEDBACK

De GGZ-medewerkers van de INTER-PSY Groep doen hun uiterste best om de behandeling te bieden die bij u past. Toch is het mogelijk dat u over bepaalde zaken niet tevreden bent. In dat geval kunt u een klacht indienen. Een klacht kan gaan over elk onderdeel van de GGZ-dienstverlening van de INTER-PSY Groep.

De klachtenregeling is ingericht volgens de toepasselijke wet- en regelgeving. Voordat u een klacht indient kunt u uw ontevredenheid uitspreken richting de betrokken medewerker. Het kan zijn dat u samen niet tot een oplossing komt.

De INTER-PSY Groep heeft klachtenfunctionarissen. Een klachtenfunctionaris kan u op uw verzoek van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht, bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen. Het verdient aanbeveling om de klachtenfunctionaris eerst te benaderen alvorens u de stap neemt naar de klachtencommissie. De klachtenfunctionaris is een vertrouwenspersoon voor de patiënt.

Meer informatie over klachten en feedback vindt u op deze pagina.

INTER-PSY is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg. 

Mocht de klachtenprocedure u niet hebben kunnen helpen, dan kunt u een officiële klacht indienen bij de geschilleninstantie waarbij INTER-PSY  is aangesloten.