Posters IMFAR/INSAR

2019 INSAR poster ETJK
ACCUMULATED EXPERIENCES OF A DUTCH AUTISM EXPERT TEAM FOR TODDLERS & PRE-SCHOOLERS
2019 INSAR poster M-ASD
ASSESSMENT OF THE FEMALE ASD PHENOTYPE: THE M-ASD QUESTIONNAIRE
2018 INSAR poster M-ASD vs AQ
MISS ASD: A NEW SCREENING INSTRUMENT FOR WOMEN WITH ASD
2018 INSAR poster ESCBQ-2
Construction & Validation of the ESCBQ: Early Social Communicative Behavior Questionnaire
2018 INSAR poster FANN
Join the FANN club: Results from an interdisciplinary network for professionals on ASD in females
2018 INSAR poster BRIEF-A
Executive functioning in adults with autism: Analyses of BRIEF-A self reports
2017 IMFAR poster AQ vs SRS-A
The Predictive Value of AQ and SRS-A in adults with suspected ASD
2016 IMFAR poster JASPER
Can Joint Attention Skills be Measured Reliably? Effect Study of Dutch JASPER-Training
2016 IMFAR poster AQ
The Value of the AQ in Outpatient Mental Health Service

Publicaties in 2017

  • Blijd-Hoogewys, E. (2017). Hoofdstuk 12: Een introductie tot methodologische vraagstukken. In E. De Beurs, M. Barendregt & L. Wammerdam (Red.), Behandeluitkomsten. Bron voor kwaliteitsbeleid in de GGZ (pp. 183-194). Amsterdam: Boom.
  • Blijd-Hoogewys, E.M.A., & van Geert, P.L.C. (2017). Non-linearities in Theory-of-Mind Development. Frontiers in Psychology, 7, 1970.
  • Blijd-Hoogewys, E.M.A., van der Horn, M.J., Buruma, M.E., van Daalen, E., Pijl, M.K.J., den Uijl-Ohlsen, I., Servatius-Oosterling, I.J., Dietz, C., & de Bildt, A. (2017). Snel in actie komen bij een vermoeden van autisme. De beste aanpak om ASS bij jonge kinderen vast te stellen. Kind & Adolescent Praktijk, 16(4), 16-23.
  • Buruma, M.,  & Blijd-Hoogewys, E. (2017). Autisme bij meisjes: subtiel, niet minder ernstig. VROEG, 4, 8-11. Link
  • Buruma, M., Prinsen, T., & Blijd-Hoogewys, E. (2017). Aangrijpingspunten voor vroege herkenning ASS. VROEG, 3, 4-7. Link
  • Rieffe, C., Bülow, A., Willems, D., Blijd-Hoogewys, E., & Stockmann, L. (2017). Meisjes met autisme, hoe empathisch zijn ze? Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 16, 2, 2-14.
  • Meek, M., Bezemer, M.L., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2017, mei). The Predictive Value of AQ and SRS-A in adults with suspected ASD. Paper presented at the IMFAR conference, San Francisco, USA.

Publicaties in 2016

  • Buruma, M.E., Blijd-Hoogewys, E.M.A., Huyghen, A.N., Bezemer, M.L., & van Geert, P.L.C. (2016). De VSCG. De ontwikkeling van een vragenlijst voor het meten  van vroeg sociaal communicatief functioneren bij zeer jonge kinderen met autisme. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 4, 159-170.
  • Clemmensen, L., Bartels-Velthuis, A.A., Jespersen, R.aF., van Os, J., Blijd-Hoogewys, E.M.A., Ankerstrøm, L., Væver, M., Daniel, P.F., Drukker, M., Jeppesen, P., & Jepsen, J.R.M. (2016). A psychometric evaluation of the Danish version of the Theory of Mind Storybook for 8-14 year-old children. Frontiers in Psychology, 7, 330.
  • Buruma, M.E., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2016, mei). Can Joint Attention skills be measured reliably? Effect study of Dutch JASPER-training. Paper presented at the IMFAR conference, Baltimore, USA.
  • Bezemer, M.L., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2016, mei). he value of the AQ in outpatient mental health services. Paper presented at the IMFAR conference, Baltimore, USA.

Publicaties in 2015

  • Bezemer, M.L., Blijd-Hoogewys, E.M.A, & van Geert, P.L.C. (2015). Executieve functioneren bij kinderen met ASS: een analyse van de BRIEF. GZ-Psychologie, 7(5), 10-16.

Publicaties in 2014

  • Blijd-Hoogewys, E.M.A., Bezemer, M., & P.L.C. van Geert (2014).
    Executive Functioning in Children with ASD. An Analysis of the BRIEF. Journal of Autism and Developmental disorders. Online first, DOI 10.1007/s10803-014-2176-9.
  • Blijd-Hoogewys, E., & Talboom, A. (2014).
    ASS bij je man, wat dan? Partnercursus Autisme. Hogrefe.
  • Kohl, R. (2014). ADHD & FASD.
    Suzan! Het ADHD lifestylemagazine van Nederland, 2(2), 146-147.
  • Mulder, P.A, Huyghen, A.M.N. & Buruma, M.E. (2014).
    Betekenisvol waarnemen. Intersubjectiviteit en de invloed op de vroeg sociaal-communictieve ontwikkeling bij kinderen met een autismespectrumstoornis. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 13, 12-18.
  • Pin, R.R., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2014, mei).
    Families of People with Autism on Curaçao Need Support.  Paper presented at the IMFAR conference, Atlanta, USA. Persbericht  en Krantenartikel Amigoe (Curaçaose krant)

Publicaties in 2013

  • Bezemer, M., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2013, mei). Functioning of Children with ASD: An Analysis of the BRIEF-Questionnaire. Paper presented at the IMFAR conference, San Sebastian, Spain.
  • Blijd-Hoogewys, E. (2013). Hoofdstuk 1: ASS bij volwassenen. In C. Schuurman, E. Blijd-Hoogewys, & P. Gevers, Behandeling van volwassenen met een autismespectrumstoornis (pp. 17-30). Amsterdam: Hogrefe.
  • Blijd-Hoogewys, E., & Talboom, A. (2013). Hoofdstuk 15: Partnercursus autisme. In C. Schuurman, E. Blijd-Hoogewys & P. Gevers, Behandeling van volwassenen met een autismespectrumstoornis (pp. 153-158). Amsterdam: Hogrefe.
  • Blijd-Hoogewys, E.M.A., & Talboom, J.P.C.M. (2013, mei). The Autism Course for Spouses is an Effective Training Program. Paper presented at the IMFAR conference, San Sebastian, Spain.
  • Buruma, M.E., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2013). Leren omgaan met driftbuien. VROEG, 4-5.
  • Buruma, M.E., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2013, mei). Construction and Validation of the Early Social Communicative Behavior Questionnaire. Paper presented at the IMFAR conference, San Sebastian, Spain.
  • Schuurman, C., Gevers, P., & Blijd-Hoogewys, E. (2013). Algemene inleiding. In C. Schuurman, E. Blijd-Hoogewys & P. Gevers, Behandeling van volwassenen met een autismespectrumstoornis (pp. 11-13). Amsterdam: Hogrefe.
  • Solodova, A., & Blijd-Hoogewys, E.M.A. (2013). Theory-of-Mind bij volwassenen met een verstandelijke beperking met of zonder ASS, Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 4, 119-126.
  • Steenbergen, E.E., van der Steen, R.M., Smith, S., Bright, C., Kaaijk, M.M. (2013). Perspectives of person-centred care. Nursing Standard, 27, 35-41.
  • Talboom, J.P.C.M., & Buruma, M.E. (2013). Joint attention. In H. van Amelsvoort, N. Bolhuis & M. Damhuis, Spelend ontwikkelen (pp. 111-114), Assen: Koninklijke Van Gorcum.

Publicaties in 2012

  • Blijd, C. (2012). ADHD in de Forensische Praktijk. In A.M.D.N. van Lammeren, E.H. Horwitz & C.E.J. Ketelaars, Volwassenen met ADHD. Theorie en casuïstiek (pp. ), Assen: van Gorcum.

Publicaties in 2011

  • Blijd, C. (2011). Agressie Taxatie. In R.A. Achilles, R.J. Beerthuis & W.M. van Ewijk, Handboek Spoedeisende psychiatrie, (2e Editie), Hoofdstuk 12 (pp. 143-157), Amsterdam: Benecke.
  • Blijd, C. & Breuk, R. (2011). Behandeling Jeugdigen in Ambulante Setting. In H. Groen, M. Drost & H. Nijman, Handboek Forensische Geestelijke Gezondheidszorg, Hoofdstuk 17 (pp. 221-231), Utrecht: de Tijdstroom.